Monday, March 26, 2007

idag var ganska fantastisk. kunde slappa och ta det lugnt på morgonen efter att överhuvudtaget inte alls ha märkt att johan gått upp, rumsterat runt och lämnat lägenheten. jag sover ganska djupt när jag kommer igång. promenaden i skolan med little red och miss li i öronen och solen i ögonen satte tonen för resten av dan tror jag. labbarna flöt på och vår elektrolys av kopparklorid tog sig bra, liksom extraktionen av färgämnen från godis. jag kände mig vårig och fin i ärtigt grön tischa och koftan med nya knapparna. jag och emma passade på att sitta utomhus på lunchen med biljettförsäljning och mat och sol i massor.

jag satt ute i t-shirt och jag frös inte! årsförsta och visserligen bara en halvtimme innan det blev lite kyligt, men hey, det gör mig ingenting alls. tokinget! sen glass med gruppen och hemgång.

har pysslat lite med melodikrysset tills på lördag (det blir jättebra, även om det jag tycker är musikalisk allmänbildning är totalt okänt för alla andra. att vara så begränsad. schlagers och barnlåtar och hittar i all ära, men fan människor, lär er vilka bloc party är!) och funderade över det johan sade för några dar sen. vad har jag fixat till lärarsittningen?

* Buss (efter sju miljarder frustrerande samtal)
* Sponsring från kommunen
* Kör (hoppas jag)
* Trubadur (kanske)
* Melodikryss
* Kontrakt
* Jag har varit i linköping en gång (jag ska dit imorgon också, johanna kommer förbi, sötnosen) samt här en gång.

just den här gången har jag alltså fixat med en hel del. men det är ok om det fortsätter att vara sol ute.

Jag har blivit sån där dekadenstörstande tonåringslängtande igen. Imorgon blir det full-grillning på gripen och det ska bli rätt skönt. tar en vit månad under april, men jag behöver en lite urspårad kväll för att kunna njuta av lugnet sen tror jag. på fredag blir det trettondagsafton med johan, lisa, tommy och återigen ska jag vara sådär kulturell som jag verkligen gillar att vara. att kunna slänga ur sig när någon frågar vad gjorde du i helgen? ja, du vet, var på trettondagsafton och sen intog vi en liten härlig supé. måste börja använda ordet supé oftare. språkfascismen fortsätter. yeay!

reagerade när jag tog en liten sväng på stan över det här med jackor. måste bara skriva en grej i värsta vad är grejen-med stilen.
Vad (fan) är grejen med jackor med 3/4-ärmar? Syftet, iallafall för mig, med att köpa en vårjacka är att, hej, det är vår! vilket innebär att även om det bara är några månader kvar till sommaren så kan det bli rätt kallt och då behövs det långa ärmar. + att det är sketafult bara i sig. + att det inte är snyggt för fem öre om ens tröjärmar sticker ut nedanför. bläh. ge mig långa ärmar! och iallafall en svart kofta! (finns inte under femhundra spänn, synd för mig som går på budget).

häpp. ska gå och äta lite stekt strömming och ta en liten promenad innan mötet och sen ut och jogga ikväll för att bättra på min nästan icke-existerande kondition. är på bra humör!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home