Tuesday, September 11, 2007

sponsrad av ödet

dagens låt är sponsored by destiny med slagsmålsklubben.

har inte varit hemma på evigheter, mina fötter gör ont och mitt hår behöver tvättas. det är en hård dag i norrköping.

henrik brändéns föreläsning var väldigt bra! det var långt långt men intressant och vi gick igenom ävldigt mycket av hur gener kan påverkas av arv och miljö och vad kloning samt arbete med stamceller har för tillämpningar. naturligtvis kom vi in på de etiska diskussionerna och en av tjejerna i gruppen (hon som alltid ser så osäker ut, överviktig och jag har aldrig sett henne utan armarna korsade framför kroppen, som för att gömma sig, skyddsställning liksom) satt och skakade på huvudet under hela föreläsarens anförande om hur stamceller kan fås fram från embryon och hur det kunde vara moraliskt försvarbart (han gick igenom andra sidans argument också, väldigt bra). det var så tydligt att hon inte höll med, att hon tyckte att det var rent bullshit. samma sak med genmanipulering i foster samt fosterdiagnostik med efterföljande selektiv abort vid sjukdom hos fostret. men hon sade ingenting, fast det syntes på henne, hon var helt sammanbiten, att hon hade saker att säga om det. önskar lite att hon sagt något, intressant hade det nog varit.

har lagat mat på trappan. känner mig flottig. glassat omkring på golvet med lite utspilld olja. emma känner sig förbisedd av lina. men men. får se vad som händer på lördag. plugga ska jag iallafall. tenta snart och jag missar två dagars studietid nästa vecka. bara att råköra.

och! hihi! david har bokat hotellet på tasmanien! this is so great! vill prata med honom, har inte skypat på flera dar nu (eller ja, tre iallafall). rösten vill jag ha en stund i huvudet tänkte jag. och det är så perfekt med mitt schema, missar bara två-tre schemalagda dagar när jag är borta!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home