Sunday, December 09, 2007

Summering, resten av veckan

Så gick det några dagar förbi, rätt fort.

Torsdagen gick som sig bör. Jag blev efter en sjukt stressig dag jättefull på alldeles för mycke billig whiskey och gammal cider och glömde till slut bort att nyckel behövs för att öppna låsta dörrar och hur konceptet mobiltelefon fungerar. Hursomhaver så vaknade jag inte hemma hos mig själv klockan ett nästa dag. Skulle vilja kalla det en bakisdag (tror det händer nu, det som folk har sagt till mig sen jag var sexton) och det värsta var att jag var tvungen att gå ut och gå i spöregn i 45 minuter med en skitstor hund som bajsade jättemycket två gånger. Jag avskyr hundbajs, speciellt när det regnar och jag är bakis. Men tar man på sig ett commitment så måste man göra det.

Utöver detta så har det inte hänt så mycket. jag hade på mig overallen en stund igårkväll men gick hem utan att gå till kravallen, kände inte fört. idag har jag fastnat framför YouTube och de här snubbarna. Riktigt bra projekt som jag upptäckt ungefär ett år efter start. de kommunicerar inte via text längre (mail, sms o.s.v.) utan enbart via vloggar, fram och tillbaka ett helt år. Jag har hunnit fram till juni. bra skit.

pga fester och annat så har jag inte riktigt orkat med allas vår björn så har nu sett de senaste fyra avsnitten på en gång. Tomas tranströmer och Stig Dagerman blir omtalade i en multitude av dialekter samt även engelska. det är fortfarande bra. Björn Ranelid och den tyska fulchokladen i min julkalender varje morgon är dagens höjdpunkt.

Övriga reflektioner: Det är ÅTTA (8!) dagar kvar! Åtta! det är ingenting. börjar bli lite småhispig nu. haha. men jag har inga pengar. det här är lite problematiskt eftersom jag har växlat över alla mina svenska pengar till australienska. Får prata med mor om det hela. det behövs typ 300 spänn för att ta sig upp till arlanda och sen är jag set to go.

Edit: Att nysa är veckans grej. Det är ju tokigt skönt. Och jag har sysslat med det ganska mycket de senaste dagarna.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home