Tuesday, December 04, 2007

Tisdagsbetraktelser kring solskyddsfaktor

Kollade igenom vad det egentligen är vi ska läsa till våra föreläsningar och insåg att jag redan läst allt till de två sista fysikföreläsningarna på kursen. Det är helt ok faktiskt, måste jag säga. Ska skriva klart min VFu-rapport och sen chilla resten av dan innan jag går och hälsar på mina ex-kollektivare varav en ska bli far! Det är lite märkligt. Hade talat om honom en del med Martina dagen innan och sen dyker han plötsligt upp med hunden utanför apoteket, strålande glad och berättar att i maj ska han minsann bli pappa. Folk växer upp. Visserligen är han över trettio och då är det helt ok att bli far, men ändå. Det känns aningen avlägset för egen räkning. Men hej och hå. Man vet ju aldrig.

Annat kul: var och växlade pengar igår. Är nu stolt ägare till 770 australiensiska dollar och de är gjorda av plast. Har inte sett plastpengar sen Rumänien för några år sen. Kvar är nu lite pengar på kontot samt 400 kr i varierande småmynt som jag undan för undan tänkte växla till sedlar. Har införskaffat 50-spfkräm samt andra spännande saker och det enda som är kvar nu är väl bruna bikinisar och att packa and then I'm all set to go. 50-spfkräm finns inte ens i Australienland. Det känns lite märkligt eftersom det faktist är där det behövs. Först ska jag ge prinsesstårta till Martina och arrangera personalfest och göra en gynundersökning. Det är väl sådär, men det var ett tag sen nu, så det är väl bara bra. Inte för att jag gillar det, men ytterligare en sak som kvinnor får stå ut med i dagens läge. Har lyssnat alldeles för mycket på Miss Li, tredje skivan ska med ner (världens produktivaste kvinna, gosh, tre skivor på mindre än ett år.) Har hittat en fin låt där hon liksom flämtsjunger och så. Spännande.

Vår vän Björn fortsätter sin vandring i vardagsbetraktelsernas gyllene land och reflekterar över det faktum att tre av världens mest kända människor aldrig har funnits och vilken ynnest det är att kunna ta sig bort med hjälp av litteratur, att lära känna människor man aldrig kommer att träffa för att de inte är mer än tryckta ord på papper. Annars händer det inte så mycket. Det är lite kallt och jag vill bort härifrån. 13 dagar kvar, lucka 4 i chokladkalendern passerad och uppäten. Jag ska gå och växla lite mynt. Francoise Hardy är dagens låt, helt obesegrat. Fantastikt, lite trånande och väldigt franskt. Je veux qu'il revienne.



det är tisdag idag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home