Tuesday, March 18, 2008

Bastuklubben anslås, tisdagar i våra hjärtan

.
Orka skriva nåt inspirerat och kul på en tisdag, har så få bra uppslag på såna dagar. Igår hällde nån en stor balja slask över stan med förväntat resultat. Idag har jag bastat, städat kockrum, tvättat ungefär femtio handdukar och vikt desamma. Och där tar det ungefär slut. Har även börjat om i allas vår favorit McMillan. En vecka och ett par dar kvar till tenta. Ska sova lite i Klocket hos Yvonne så Slemmas päron kan sova någonstans i påsk. Det kan bli bra. Och plugga en hel hel massa.

Tjejvodka. Bara i Ryssland. Heja heja. Fast alla dessa alkoläsk som är lanserade rakt in i alla flickhjärtan då? Är inte det samma skit, fast utblandat med läsk bara? Damskaya Vodka. Namnet är ju snyggt ju.

Idag reagarade jag på det här: Vem fan låter sin sjuttonåring klä ut sig till dominatrix? Vad som helst som är slampigt kan jag gå med på, men dominatrix? Hur gick tanken när hon clearade det med modershjärtat och fadershjärtat? "Jag vill klä ut mig i lack och läder till någon som binder fast karlar och piskar dem för de blir kåta av det." "Ja, min dotter det är en bra idé. Använd vår herrgård som arena för din underbart oskyldiga maskeradfest, bara mer än ett halvår innan din faktiskt födelsedag. Ja, jag har en till bra idé, bjud in hela skolan vet ja! The more the merrier!" Sen gick det som det gick också. Tonåringars urspårade fester verkar vara tema nuförtiden men i Australienland har man åtminstone vett att visa upp sig i fräcka (retro-ord!) solglajjer än i dominatrix-klädseln.

Jag kan bara föreställa mig. Anyways. Det är alldeles för få som klär ut sig till dominatrixer nuförtiden. På halloween såg jag absinth-fairies, grekiska gudinnor, superhjältar och clowner men inte en enda dominatrix. Undras vad det beror på.

Och, i sommar ska jag se den här, även om jag måste ta ledigt från jobbet. Jag gillar robotar. Det har jag alltid gjort sen jag var litet barn. Wall-e. Det kan bli bra. Jag hoppas lite på det.

Bara rent allmänt så gillar jag verkligen Lisa Magnusson. Jag gör det. Jag har nog inte läst nåt hittills som jag inte har tyckt varit bra. Kanske det om Celine Dion då, eftersom jag i svaga ögonblick kan nästan tycka om ett par stycken av hennes låtar. Men utöver det så är hon min typ av tjej. Och bara en sån sak att hennes krönikor inte är cp-plusmaterial så att man faktiskt kan läsa dem. Det kan vara svårt att älska dem åttiotalisterna, men det är svårt att låta bli också. (hennes blogg) (Inte riktigt lika bra som krönikorna)

1 Comments:

Blogger herr TNE said...

Mm, dominatrixgrejen vore nått. Alldeles för få sånna ute. Och vem släpper lös en 17-åring i en herrgård med bärs? Jag skulle inte ens släppa lös mig med bärs i en herrgård.

11:44 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home