Wednesday, August 06, 2008

i-landsfittor

Behöver kanske inte skriva mer än det. internhumorn på jobbet är lägre än nånsin, ingen orkar ens försöka och att ha kanske tio gäster på en dag är inte direkt något ansträngande som det var för ett par veckor sen. Operan har åkt hem, avslutade det hela med en sista kväll på polishuset, för mycket rödvin och för många cigaretter med Micha, elvis och nån eddie och jag gick hem vid tre varvid jag i vanlig ordning tänkte att bada är en fantastisk idé, naken, ensam, mitt i natten på en privatbrygga längs strandpromenaden. jag orkade inte ens ta på mig kläder utan var så säker på att alla i hela världen låg och sov (det var ju måndag (eller strictly speaking tisdag morgon) vem skulle vara ute då?) att jag helt blöt pulade ner dem i väskan och näckade hela vägen barfota hem. kanske sommarens äventyr. det gjorde ont i fötterna av grusvägen efter en stund, men det är sånt man får ta tror jag. anyway.

snart är det slut. jag har ledigt i flera dagar, verner räddade min helg, jag får sova på hans soffa tack tack tack. jag ska försöka planera upp nolle-p lite, kolla hur jag ska jobba, vart jag ska sova, såna grejer. vissa människor som jag har blivit lovad sängplats hos har väldigt svårt att planera fattar inte varför det ska vara så svårt. men jag ska ta tag i det.

imorgon som sagt, norrköping igen. har jag haft något hallelujah-moment det senaste kan det vara det här. eller jag vet inte. jag har klippt bort de värsta topparna och funderar på om jag ska tjuvköra saras cykel in till ica-fyren och skaffa mig mer blondering då de senaste tre och en halv veckornas rötter börjar göra sig påminda. det var helt ok fram tills igår då jag tröttnade på det. får se. carolin sitter och äter, sen kanske jag kan dra en liten stund.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home