Saturday, August 02, 2008

kultür.

jaja. bloggtjafs.

jag jobbar för mycket, känner mig utmattad. min lediga dag den här veckan innebar att gå upp vid sju och öppna receptionen, kändes sådär efter att ha sovit i nästan tre timmar. påföljande natt blev jag väckt halv fyra av bindgalna arga gäster som stod och skrek på mig i tjugo minuter (mitt i natten, populärt) för att deras stuga var full av getingar (ett halvt glas fanta och ett fönster på glänt) och att de inte kunde bo där. få in dem i en annan stuga och somna om vid halv fem.

mina timmar den här veckan består av ca 74 timmar. och då ska jag jobba imorgon med. fast jag klagar väl inte, jag får ju betalt. men jag vet inte om jag får betalt nog. det är inte så lång tid kvar nu. utan de fyra dagarna förra veckan vet jag inte om jag hade pallat. felicia har haft åtta dar i rad. lyllo henne.

men va fan, vad ska livet gå ut på om inte jobba för mycket? vad skulle jag annars göra på dagarna?

sitter med ett glas vin nu. om en stund blir det polishuset, ska chilla lite först. ska jobba imorron med, men någon outlet måste jag ha. fest tjoho. imorron är även sista dagen för operan. det har varit ansträngande men kul att ha dem här. Carmen har varit otroligt spännande att se, även utifrån (har inte haft chans att kolla inifrån). kultursommar.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home