Friday, October 17, 2008

tptptptptptp, eller nästan iallafall

kväll ska jag på trivia night på moomba park och spöa skiten ur de där australerna på trivia, jag är ju bra på det. är in charge of snack department och har gjort: hommous, guacamole, tzatziki samt jampuffs och kardemumma-hasselnötsbiscotti. jag var lite slö och köpte färdigt bröd att dippa. det visade sig häromdagen att jag inte bara är bäst på det mesta utan även på att veta hur tzatziki ska tillagas då Tom (café-manager, min huvudsakliga kollega ute i köket) med bestämdhet hävdade att det skulle vara mynta och dill i tzatziki. mynta och dill? dumheter, det sade även poppy från telstra-affären runt hörnet som kallades in som expertdomare i egenskap av att vara grek. jag trivs rätt bra, men jag har köpt världens fulaste skor att ha i köket, birkenstock clogs. de är sköna och jag behöver dem. så här ser de ut.

jag har även klippt håret lite lite, bara topparna. och nästa helg ska vi på the races och det mesta handlar om hur man smidigast ska smugga in sprit då det
är tydligen sjuhelsikes dyrt med dricka på området. en bra grej verkar vara (tips från min hairdresser) att slå in dem som presenter, så davids syster ska ta med dem till sitt jobb på georg jensen så att det verkligen ser ut som en officiell present. :) sputnik vodka, space age booze. jag gillade etiketten.

oh well, jag är en upptagen människa. måste ut och sola lite till, det är ju min lediga dag idag. whipped out the spf30+ gel i morse. det är skiten. frågan är bara vart jag ska få spf 50 från framåt i december, jag behövert men det säljs inte här. folk får cancer istället. praktiskt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home