Wednesday, March 18, 2009

ok, bloggen har blivit negligerad, men jag orkar inte! Vardagsliv är hårt ska ni veta, jobba, komma hem, laga mat, gymma etc. Det blir typ en gång i veckan när jag är ledig och pallar logga in för inloggandet är grymt jobbigt, måste ju komma ihåg mitt lösenord och allt det där.

Den senaste veckan har det här hänt:
Jag upptäckte BLIP.fm. BRA skit! Jäkla Spotify fungerar ju inte här i Australienland men Blip är kanske inte lika bra (har ingen aning, kan ju inte testa spotify och jämföra) men att ha streamad musik allt man vill ha hela tiden är asabra.
Jag har skrivit en sång! Hade en konversation med Roh om heta flickor och jag skriver lyrics och han skriver melodi. Sen att min text blev en tiominuter på tåget på vägen till jobbet på baksidan av ett kvitto och att det är rimdubletter och asdåligt och lite klyschigt gör ju ingenting, Disko Furniture är ju inte menat att faktiskt vara seriöst bra.
Jag har varit på tjejträff, igår. Tjejträff låter apfjantigt men det var jag, Ben G:s nya roomie Amy (som är amerikan, 88:a och pratar mer än alla jag träffat i hela mitt liv sammanlagt), woods och charlie. Jag åt lamm med spenat och det var mkt gott.
Jag käkar fettomat och trivs som en fisk i en pöl. Fettkriget verkar rasa i Sverige, det känns lite synd att jag missar det. Kostdoktorn.se är typ min mest besökta sida just nu och där får jag alla mina uppdateringar i ämnet och rapport verkar vinkla åt fel håll utan vetenskapligt medhåll och hej och hå, jag utbildar mina jobbrudar det jag läst och lärt mig. Jag gör inga kategoriska uttalanden i stil med ät som jag eller dö, men jag berättar vad jag läst. Bra skit. Fem veckor nu unt going strong. Har dock druckit vin två gånger den senaste veckan samt förra lördagen. Blir tre veckor utan nu tänkte jag, helkväll när vi ser Trentemöller i början av april.


Och jag har samlat överbliven växel i en låda sen oktober, räknade det idag och det är 229 dollars vilket översätter till ca 1250 kronor, yehey! Inte dåligt. Och ja, angående pengar, whats the deal med svenska kronans tokfall? En amerikatdollar för 11,68 kronor? WTF? När hände det?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

OMG, men dollarn ligger på typ 8, 17 nu.. det är bra.. Börjar bli som när jag åkte hit.. Men den kommar aldrig att komma ner till 5 igen, men man ska väl aldrig säga aldrig..

Skönt att "höra" att du har det bra, jag får en veckas "semester" nu då familjen drar till Miami, jag ska väl inte säga att jag inte har semester i vanliga fall.. Men jag blir ensam "hemma".. Oj vad många "" det blev, men jaja..

Ta hand om dig min vän!!

1:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home