Saturday, July 04, 2009

Springa springa springa

Jag har börjat springa en hel del. Den senaste veckan har totalt 21 km avverkats, inte bautamycket, men två långpass och två kortare iallafall. Idag sprang jag över 8 km för första gången! Jag har fuskat lite innan när jag sagt att jag sprungit åtta fast det i själva verket har varit typ 7.7 km... inte stor skillnad, men ändå. Idag klockade jag in på 8,2 km och det känns otroligt skönt att vara verkligen över kilometergränsen, ordentligt. 10 k är det som hägrar nu, och med dagens pass mätt, 51 minuter (ca, min tidtagning är inte helsäker, det diffar lite i början (sätta på stoppuret, ut genom dörrn, ut på gatan och börja springa etc.) höll jag ett genomsnittligt tempo på 6,21. Det ger mig 62,1 minuter för en mil, dvs 11 minuter mer än idag. Jag var bra trött efter mina 8 k, men hade jag fått gå nån minut hade jag säkert klarat av det. Innan jag åker hem ska jag runt! Det är mitt mål nu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home