Wednesday, March 28, 2007

Gårdagen då, jag stegade neråt stan, plockade upp en flarra aurora och några öl, tog en sväng till H&M för att skaffa ett par aviators-kopior i solen, mina allra första solglasögon någonsin och det kändes sååå bra! yeay! nu är jag som alla andra med för stora glajjer och går omkring och är det coolaste som finns.

väl hemma upptäcker jag en avi på golvet, hej du har ett paket att hämta på ica. min nya glasögon! springer i väg, i lumberjack-shortsen och tunn kofta (eftersom det var jättevarmt!) och hämtar dem. fucking awsome! röda glasögon, jag älskar er to death! sen var det då dags för grillfest. jag och mr australien gick och shoppade lite matvaror innan första ölen korkades upp och glöden var alldeles lagom. fick utstå lagom mycket häckel och hån för min vegetarianism - på flera olika språk (eller iallafall två). käkade iallafall mina sojakorvar och sen bjöd jag ben och mr australien på choklad-bananer (åh, den klassikern!) som dessert. totalt populärt. so far, so good. det var sen det började spåra lite, precis som jag ville att det skulle göra. en finsk tjej joinade oss och dryckeslekarna tog sin start. mr pants, ms pink, pikachu and unicorn drank all their wine, beer and funny gin drinks. naturlisch var vi alla alldeles lagom fulla när sista ölen var slut och på det logiska sätt man tänker efter en flaska vin och en mentolcigg eller två så bestämde vi enhälligt att hej, statoil ligger inte så långt bort! entré folköl. två sexpack. officiellt stört och dryckeslekarna fortsatte efter promenaden och jag har en ny kompis (hej, dödsmetal) på last.fm och i morse ringde klockan 06,45 och en timme senare lämnade en buss stan för att ta mig till linkan där jag hela dagen lång lärt mig saker om hygien. och vi har avblåst den jävla lärarmiddagen. allt jävla slit med allt det här och vad får vi ut av det? inte ett skit eftersom alla studenter på lärarprogrammet är lata skitstövlar som inte fattar att ställa upp när det behövs. så på lördag är det nu tomt. helvete. och dynga och sånt.

iallafall. gårdagen var fantastisch. svårslaget med årets första grillfest och barfotade aussie guys.

ska hem till johan nu som tittar på fotboll. sverige - nordirland, yeay.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home