Monday, April 30, 2007

allt den senaste helgen

Fredag:
Sabinas och martinas avslutningsfest: god mat, dricka, sötnosar i kvadrat! fick dock ont i huvudet och gick hem lite i förtid för att orka med lördagen. mitt melodikryss gick av stapeln som en stor succée (tror jag). folk verkade iallafall tycka att det var kul och maria kallade mig bingo-tant. jää. det är jag det. bingotanten.

lördag:
vakna alldeles för tidigt, hej och hå, grilla sojakorv på grabbarnas balkong efter att ha släpat (eller det var mest emma som gjorde det) ett flak öl upp längs sankt persgatan. sen tog det sin början. festeristsaften flödade fritt, alla belv fulla (josse bara klagade) sen kom vi till himpan efter dissånger till festen (det kan de ha!), fyllecharader, knappt nån pastasallad, öl, cider, vin, vin, mera vin. de små adepterna klarade av sina uppdrag, jimmy dean gick varm och det var inte lika varmt ute eftersom det blåste. promenaden genom stan klarades av trots ökande berusning och ledtrådarna var visst inte så svåra då de faktiskt hittade upp till kungsgatan till slut. gyckel, spex, öl, vin, pizza och sen var det dags!

tequila i trattar och helt plötsligt var vi inte helgrymt längre. jag är nu dögrymt. fasen vad skönt, även om lördagen var en orgie i sentimentalitet och nostalgi och att inte vilja lämna över. dooleys drack vi iallafall. trappan var dimmigt och sen somnade jag med linser på.

igår var skön. jag sov nästan hela dan och sen var jag och sötnosen (lägenheten är jättefint! alldeles grön!) på bio, Vänner för livet (Reign over me). Bra tips! Värdelös svensk titel, jättebra film. Var nöjd med det valet. nu är det måndag. ska strax gå och jobba. och jag är inte gravid, till allas stora lättnad. däremot har jag ont i magen, som sig bör i dylika sammanhang.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home