Wednesday, October 03, 2007

pengar pengar pengar

Stålar i stora lass. har pytsat ner 120 spänn i tio i Barbar ute i hallen. Ska bli kul att fram emot början av december tömma den i en kasse, gå till banken och säga det här vill jag ha in på kontot, 400 kr i småmynt varsågod att räkna. Det känns rätt bra eftersom både jag och david kommer vara lite småfattiga sådär, 400 kr är ändå 80 dollar, kan man nog ha kul för om man vill. Tydligen hade han och hans vän Mark tagit sig en spontan onsdagsfylla och jag fick prata med Mark tidigare. Första gången jag pratat med någon av hans polare (utöver ben som var i svärje), fick det hela att kännas något mindre abstrakt, att det hela är mer på riktigt. Alla kontakter med det där landet får det att kännas på riktigt. Så bra. Kärlek över världen.

Mynt är bra grejer.

Fejsbook är också bra grejer. Jag och Annie har nu satt namn på vårt kalas och det blir en Ligg i - få barn till jul-fest. Vi vet inte riktigt varför eller hur vi ska dekorera till det temat, men det är en schysst slogan. Paradvåningen är guldglittrig men ingen får komma på soffan. det är emmas enda villkor, annars blir det härj. Funderar på hemmafest. Det var fan längesen nu och så mycket roligare! Inget liv och röj och hets att man måste bli så full som möjligt innan elva för sen ska alla spridas för vinden på närmsta klubb och kvällen bara upplöses. Brakfylla hemma, spela spel och typ däcka i soffan klockan tre är så mycket najsare. och jag har saknat hemmafesterna. mer sånt. som på tonårstiden. Kanske skulle ta och bli lite nostalgisk.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home