Friday, August 29, 2008

detta är en kasse, i kassar ligger ost, jag är ingen ost så jag reser nu

visst fan ja, jag åker om sjutton dagar.
sjutton.

sen är det ett helt år.

i tisdags efter att jag jobbat tog jag ett par öl och sen hamnade jag med simons hejdå-drinkar och när jag gick fick jag värsta kramen och ett hejdå, kanske ses i australien i december. och ungefär då förstod jag nog på riktigt att shit, jag drar nu. ETT HELT ÅR. det är ett helt år det, massa dagar, flera veckor. och sen gick jag "hem" till min temporary flat hos david på DK, låg och försökte sova och tänkte på saken och jag tror att det var simons vi ses i december som gjorde det och plötsligt fattade jag vilken lång tid det skulle ta innan jag får träffa folk igen. innan jag får gå mellan bomull och skvallertorget, stå i kö på ica, svänga in på trappan, ta en simtur i pölen i källaren och tjata till mig gratis-kaffe av marie. ett år med att inte säga tja till varannan människa jag möter, av att kramas med mina vänner, leka med martina och köpa vattenmelonfrön i turreaffärn och bara slösa bort en hel dag på absolut ingenting, ett år utan föräldrar, syskon, geishachoklad eller någonting. och jag började grina. separationsångest. tror jag. det gick över efter en stund, fick en kram av eneland och frågan om han kunde göra någonting vilket set me off again. blödighet.

norrköping är lämnat bakom, sjukt mycket packning och katrineholms station var en mardröm med alla sex väskorna som inte ville som jag ville och tio minuters kö för en kaffe på pressbyrån (jag drack upp kaffet i kön) och nu ligger alla kläder hullerombuller på max föredetta sovrumsgolv och mor var impad av mina pastellfärgade mockapumps.

två veckor, och tre dagar. sen blir det berry avenue, kaffe med david varje morgon, vakna och peta honom i ansiktet, ha honom nära liksom hela tiden och det är inte bara semester och jag åker hem nästa vecka utan på riktigt och lång tid på Berry Avenue och det finns ett citronträd alldeles på baksidan så vi kan ha nygjort citronvatten i kylen hela tiden och vi ska till ikea och köpa blomlådor och odla kryddor i och laga världens bästa mat tillsammans och bara vara lyckliga. som jag väntat.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home