Friday, September 26, 2008

looks like an angel

lunch fantasiskt fiskgryta med curry och kokosmjölk (leftover från igårkväll) efter lång promenad i solskenet och enligt weather.com.au är det 24,8 grader ute och jag klagar inte. hade tänkt att åka in till melbourne på äventyr idag, pendeltåget går bara några minuter härifrån, tar ca en halvtimme in till city men eftersom det är grand final imorgon så hålls det en parad idag och det beräknades komma ca 3-500 000 personer och titta på paraden och den går förbi federation square som är precis utanför flinders street station som är där jag skulle gå av. det känns som om att jag vill ta mitt första ensam-äventyr utan att en halv miljon människor står ivägen för mig, jag är lite harig i omgivningar jag inte känner igen + att jag hatar när människor står ivägen, går superlångsamt och inte har vett att flytta på sig. alltså chillar jag hemma. ikväll ska jag på bodyshop-home party hos davids syster meredith, nåt att göra en fredagkväll så att david kan få spendera lite quality time med sin mark.

på promenaden idag (pretty much samma entimmesrunda runt omgivnignarna som igårkväll, fast åt andra hållet så mer uppförsbacke) såg jag en brevbärare, och de har inte cyklar! de åker runt på små röda mopeder, urgulligt. har fortfarande inte helt koll på trafiken, så kollar åt alla håll samtidigt och bara hoppas att ingen ska köra över mig eller tuta när jag knatar över gatan.

och apropå post så var det ett feladresserat kuvert i brevlådan idag, eller alltså, rätt adress men fel person och det var ett reklamkuvert som jag öppnade (jag är inte härifrån egentligen, så det är ok att göra så) och jag ska åka och hämta en liten l'ancôme magnifique provflaska nån dag.

de spelar elvis på radion. tjoho, gotta love nattradio. nu blir det celine dion. oh, jag måste ut i solen och läsa lite bill bryson. imorron är det grand final day, spännande. jag kommer inte få tillbaks min helfokuserade karl förräns slussignalen är blåst.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home