Sunday, October 26, 2008

coxplate

I lördags gick jag upp hur tidigt som helst, fixade håret, gjorde smörgåsar och så bar det iväg. väl hos mr. brown svidade vi om och jeez vad snygga vi var! helt sjukt att det kan kännas så bra bara med kläder. vackraste klänningen, skorna, rosor i håret och david i nya skjortan och keiths snyggaste skor (och då har jag inte ens nämnt hans röda skinnboots med cuban heels - hett!) och mark och casey var lika fina. dans byxor var fyra storlekar för stora så vi mötte honom på plats och vodkaflaskan gled in lätt som en ryss med vaselin genom entren och vi började dricka och spela på hästar. Awesome day! vädret var helt perfekt, jag vann totalt 62 dollar (även om jag spelade för mer) och vi drog i oss hela flaskan utan att egentligen känna av det, för det skedde över sex timmar. om jag hade satsat 10 dollars for win på Miss Badouras i sista racet istället för 5 dollar for place hade jag varit rik idag, men 16 dollar är 16 dollar och ett tag trodde vi att shan hade vunnit trifectan på 30000 dollars, men inte. det var en mlt bra dag.

vi har inte fått en tvättmaskin. söndagen har bestått av ännu mer handtvätt jag blir så frustrerad! men jag måste ha rena jobbkläder och michael ringde mig i fredags och lämnade ett meddelande på min telefonsvarare "hello isabelle, it's michael here. listen, um, i need to talk to you about something. i might call you later tonight or tomorrow morning." "I need to talk to you about something." jag trodde jag skulle få kicken el.dyl. men han ville bara veta om jag kunde jobba idag, men varför sade han inte det för? nervöst, men jag jobbar fem dar veckan som kommer och jag behöver inte ens jobba söndag, men jag hoppas bara att jag kan få sluta tidigare nästa lördag så jag kan fira david i Rye.

andra bra saker: jag har redan fixat julklapp till david (eller ja, inte fixat än, men bestämt (tillsammans med honom, så vuxet)) och vi ska se Franz Ferdinand 5:e jan när de kommer över, åh alex kapranos jag skulle lätt, fortfarande.

men änyway. dagen har spenderats in pain, 1400 mg ibuprofen har inmundigats, eller om det är 1600. en hel massa iallafall (notera att jag är in pain tillochmed när jag är uppdopad på tabletter). om att föda barn är 100 gånger värre än mensvärk kommer jag dö. mensvärk utan massa smärtstillande lämnar mig ihopkrupen till en liten boll av smärta typ utan kapacitet till rörelse eller tankeverksamhet, så barnafödande ska bli ett spännande äventyr när det nu kan tänkas hända.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home