Sunday, October 26, 2008

svenskar i melbourne

åh och en annan grej. idag när vi var och käkade frukost och flanerade på brunswick street råkade vi på några svenskar i en fancy op-shop, de lät som om de kom från västerås. jag var nära att köra den här töntiga åh är ni från sverige, men det var väl roligt grejen, typ. fast jag hindrade mig. varför skulle jag göra det? det är inte som att jag är den enda svensken i melb och de var totala främlingar. man blir inte kompisar bara för att man pratar samma språk.

så jag försökte prata engelska lite extra coolt istället och låtsades som att jag var infödd från födseln och undrade lite lätt om de gick på det, och jag såg definitivt ut som om jag passade in på brunswick street med ginghamrutiga skjortan över puffiga finklänningen och de var bara turister och en av killarna hade orangt hår.

let's go for not speaking to strange swedes in op-shops.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home