Wednesday, March 25, 2009

hello africa tell me how you doin

AH världshistoriens mest innehållslösa kväll, jag har ätit för mycket nötter och suttit still, men jag kan göra TOLV armhävnignar på fötterna! Det har jag ALDRIG kunnat förut, fy för den lede vad kul det är att gymma när det går bra för en och jag har en tillstymmelse till definition på ryggmusklerna när jag spänner mig framför spegeln och jag gjorde squats med 35 pounds på varje sida igår, det blir 115 pounds tillsammans (stången väger 45 pounds) och det var sets med 12 reps! Det är alltså 52 kilo, som en hel liten person på mina axlar och jag gör ordenligta djupa squats!

Men inget idag alltså, idag sitter jag bara här och internettar och vad är fel på min besökarstatistik? Enligt bloggto-to-to-toppen har jag haft typ nästan 90 besökare den här veckan (nästan lika många som blondinbella) vilka är det? Vad är det för folk som läser en blogg som bara uppdateras en gång i veckan? va? Jag tycker det är kul, såklart. Yeay. att uppträda (skriva) för publik är roligare än att sitta ensam i stugan.

Och jag obsessar fortfarande. sex veckor efter att jag börjat äta lchf och blivit sådär intresserad av det håller jag fortfarande på, typ hela tiden. Jag vill veta ALLT om insulin, diabetes, fettinlagring, blodsocker, kolhydrader och allting annat. Det går liksom inte sluta läsa om det och det blir inget stopp för debatten fortsätter överallt och Sverige verkar spännande nu när det gungar fram och tillbaka. Om det är nån som läser här som vill veta mer om LCHF som jag käkar (och mår fantastiskt av) så kolla in KOSTDOKTORN, skriven av Andreas Eenfeldt, en läkare som fattat det här med bra grejer. Artiklarna (blogginläggen) är jättebra och kommentarerna efter varje artikel är vad som gör det så beroendeframkallande! Där har jag lärt mig massvis.

Ja, det är vad jag gör hela dagarna. Och jobbar på. Vi har en simpleton på jobbet som heter Pauline. Eller ja, simpleton kanske inte. Men hon är lätt trög, långsam, gammal, överviktig och kroniskt trött. Samt bossig och ALLT SKA VARA PÅ HENNES VIS till den milda grad att hon knuffar undan en och tar över mitt i t.ex. tillagning av en sallad, trots att hon egentligen inte vet hur våra sallader ser ut eftersom hon jobbat där så kort tid. Eller att hon lyckats sätta eld på ugnen TVÅ gånger den senaste veckan vid tillagning av kyckling. Eller att hon inte kan göra kaffe, det smakar skit och kunderna dricker inte upp. Michael tycker att hon är en stjärna. Hon jobbade hos honom för tolv år sen och var då 25, ung energisk och nu är hon en fet 37-årig rökande trebarnsmamma som tycker att en bechamelsås innehåller paprikapulver, grönsaksbuljong och ostsås.

Det är hårda tider nu, men jag gillar det, jag gör ju det!

Ja, och så har jag lärt mig att laga majonnäs och så har jag köpt nya glasögon! Fast de levereras först om ca två veckor. mer om det senare, imorgon är jag ledig!

Australien HADE faktiskt en punkrockvåg i slutet av 70-talet här kommer beviset!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home