Thursday, July 09, 2009

en vecka nu är det nedräkning!

klön är stax efter elva en torsdagkväll vilket innebär att det är exakt en vecka tills jag flyger hem till motherland. elvatrettio nästa torsdag för att vara mera exakt. sen kommer jag befinna mig i limbo (bangkok) i 18 timmar innan jag faktiskt kommer till sverige (via zürich). är det varmt i bangkok nu? Kanske kan ha shorts och tisha i handbagaget och svida om och skaffa en solbränna under den dan. kommer inte ha nåt bättre för mig liksom.

en helg i rye har spenderats, kom hem med en förkylning som har gjort att jag har haft huvudet fullt med bomull och snor i fyra dagar och jag hoppas det går över för på lördag är det fest. rye var rätt underbart, lite kallt men mycket roligt och jag lagade god mat och vi umgicks och de hade köpt en Essendon-guernsey åt mig! inte världens överraskning eftersom david förvarnat mig, men den kommer bli fantastisch att springa omkring i sverige med. igår var vi på middag hos the grahams. hela den familjen är bara helt fantastisk, alliallihopa, kommer sakna dem verkligen. Lisa och linda hade köpt en pashminasjal till mig, jättefin är den, och lisa fick gå runt i evigheter för att hitta en som inte var akryl (you can't have acrylic in sweden, you need something that's actually warm there!) och jag väntade mig verkligen inte det, det var ett fint ögonblick.

resterande vecka kommer att vara mycket häng med folk. claire kommer från perth, vi drar till scienceworks på lördag (fast jag har egentligen redan varit där för ett par veckor sen med roh, i hemlighet) och kitty har slutat på sin shoot så vi kan umgås och det finns så mycket folk jag inte vill säga hejdå till!

min näsa är helt rödblankblästrad. yeay. imorgon ska jag nog köpa en ny klänning. har även lodged a tax return här, och kommer få tillbaka tusen dollars på skatten, cirkus 6000 kronor att lägga till de 3000 jag lyckats spara ihop (jag suger på att spara pengar, jag har tjänat bra mycket härnere men prioriterat det på att leva gött istället,vilket vi gjort), vilket blir ett bra bidrag till min svenska skatteåterbäring som väntar på mig. tillräckligt med pengar för att köpa ett par schyssta joggingskor.

snart kommer jag hem! snart snart! ses om några veckor hörni :DDDd

(david har startat en ny blogg. den är inte lika mycket om cyklar som den förra.)

2 Comments:

Blogger herr TNE said...

trevligt att höra att du kommer hem, lite synd att du måste åka ifrån bara. hoppas du får en fantastisch sista vecka bara!

5:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

varfor inte:)

8:33 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home