Thursday, October 04, 2007

Biblioteket

Varit på biblioteket idag. Jag tycker inte om stadsbiblioteket i Norrköping. Det är ett sånt typiskt omysigt bibliotek helt utan den där bibliotekskänslan. Den något östeuropeiska tanten bakom disken snörpte lite på munnen när jag langade fram mina klas östergren lånade ute i Krokek. Vad jobbigt, fjärrlån! Personalen ute i Krokek (som var mkt trevliga, har det att göra med skillnaderna mellan "storstad" (norrköping) vs. småstad?) och sade att det var helt i sin ordning att låna dem där och lämna dem i Norrpan. Samma kommun, samma bibliotek. Lånade talbok åt emma, hon åker till norrland om några dagar och lämnar mig helt ensam i lägenheten. jag ska gå wild and crazy och dansa omkring naken hela dagarna. Var nära att låna gentlemen men bestämde mig sen för att låta bli. Det är inte hennes sorts historia + att språket nog är lite svårgenomträngligt. Hon fick aprilhäxan istället. som hon naturligtvis redan läst.

De byggde om på biblioteket med. Halva lokalen var täckt av svartgulrandig tejp och byggplast. Det gör inte direkt att den mysiga stämningen som borde finnas höjs. jag hade en skuld på 15 kronor. jag är sämst i världen på att lämna igen böcker.

jobb på trappan om en stund, för pengar! det var längesen. gimme your money som vi säger här i norrköping.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home