Thursday, October 04, 2007

Mrs Space på väg till paviljongen

Saker att bli irriterad över idag:

anländer till jobbet, jobbar en massa och får sen höra av vår platschef (som röker och är religiös) att nämen, det här kan väl du ta som en utbildning. du får lite lunchkuponger. i helvete heller. vadå jävla utbildning. jag har jobbat fler sittningar än nån annan studentkock på det där stället. jag vet för fan vad det är som gäller, på lördag jobbar jag dessutom ensam med en. jag ska ha stålar för det här, inga jävla lunchkuponger. gratismat kan jag få ändå.

och jag stod på mig och han köpte mina argument (ha, att det ens ska finnas nåt att köpa, publika arrangemang är publika arrangemang, jag ska ha betalt, jag jobbar så jävla mycket ideellt på det där stället ändå!) så jag får faktiskt betalt i PENGAR! helt fantastiskt att det ens ska behöva bli en diskussion om det.

äh. har givit blod idag. givmild med hela världen och delar med mig av såna grejer. har utökat min kollektion av glas med droppar på. rätt schyssta är de. nästa gång vill jag nog ha två champangeglas till, fast det blir ju efter jul nångång.

ikväll är Magnus Uggla jävligt bra faktiskt. iallafall de tidiga grejerna. har skrivit det nån gång tidigare tror jag, men Om Bobbo Viking är en helt fantastisk platta, han har inte nått upp till den nivån någon gång senare och det var hans första skiva, anno -75. tråkigt för honom att han hade sin storhetstid för 32 år sen. men skivan passar bra sent på natten iallafall. ska läsa lite artiklar om labb i skolmiljö nu (så sjukt trött jag är på den diskussionen nu med).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home