Friday, November 07, 2008

dear editor

Zucchero kommer till Melbourne! Jeez, i had no idea he was still alive, yet still performing! De gamle spaggen, undrar när någon tänkte på honom senast eller vad han har gjort i åren in between senza una donna och nu. any wich way så ska jag inte gå och se honom.



det regnar idag, på min lediga fredag. yeay. det behövs. vår-average av 120 mm regn här har minskat drastiskt och det har regnat typ 20 mm i år. (inte en suck säker på siffrorna, jag kanske bara hittar på) så det behövs. jag har ställt ut en hink för att samla upp vatten. vatten är precious tydligen. vi har änltligen fått tvättmaskin och tillbringar nu en god stund för varje tvättmaskin med att springa med hinkar, samlar upp vattnet och vattnar trädgårn så att allt inte bara dör och blir trist. vi har ju persiko-(eller möjligtvis nektarin)träd och körsbärsträn därute. hoppas bara att vi kan få frukten innan fåglarna tarn.

imorron jobbar jag, tiotimmarsdag, innan det är rye. david fyller år på söndag och det är att fira, såklart. jag har köpt 1. en film (tron, älska) samt 2. en bok (om statyer! jag räknar den som femtiotalets motsvarighet till the book of bunny suicides. hilarious) jag vill även införskaffa röda strumpor, får se om jag har tid imorron under min lunchrast. stranden i kyla ska bli kul. träffa grabbarna som kallar mig Umbergo för att jag är från sverige (förklaring: de spelar mycket fifa på playstationet, sverige är ett av lagen. fredrik ljungberg är svårt att uttala, ljungberg blir Umbergo, på omvägar. don't ask me why). men jag gillar dem.

och det här är det roligaste jag sett i hela mitt liv, david prenumerarade tydligen på X-men som liten och hans moder tog detta brev med sig när hon hälsade på förra veckan, skrivet av david nio bast.

" Dear Editor,
I have got a colection of Comics all of them are excelent. I've got 3 questions.

(1) Gambits hair changing its lenth is really strange do you recon it should stay one lenth.

(2) Do you think charles could come up with a lipstick that Rouge could put on her lips so she could kiss Gambit without Getting his Powers

(3) I know everybody I speek to would like to see a Wolverine Vs Jugernaught (...crossed out word...) limeted ediation series. It would be spectacular"

åh gud det är så sött, skrivet i skrivstil och han har kämpat så för att få det fint. bra skit. mkt bra skit.

och angående frågan vem jag skulle ligga med av programledarna av TopGear så måste jag säga att Richard Hammond kanske inte är det självklara valet som alla skulle välja. Visst är James May en rätt fascinerande karaktär? Lite gammal, men jag gillart på nåt vis. ska utveckla det här vidare någon dag.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home