Tuesday, November 04, 2008

jag har varit ledig i dag för att jag bor i ett land där ett hästrace är ett skäl att ha en national holiday. Melbourne cup innebär att det är röd dag i almanackan. för någon som växt upp i ett land där röd dag med få få undantag innebär någon större religiös händelse känns det något märkligt.

spenderade dagen litegrann på davids hat-mall Eastland (åh, har fullkomligt frossat i tjejgrejer! ny coconut body butter och olivtvål och läppbalsam (älska body shop) och ansiktstvätt (med menthol i, känns som att tvätta ansiktet med listerine, mkt uppfriskande!) och l'oreals fantastiska happyderm ansiktskräm, vad jag älskarn, samt plattkräm som jag nu använder lite som leave-in conditioner. det funkar bra) och resten av dagen hemma. har tränat två gånger (styrka, bröst/biceps samt kondition) och lagat mat och läst en massa. ungefär så som en ledig dag ska vara. jobbar ons-tors-lör. bra vecka. långa dagar, men eftersom det är en fyradarsvecka så gör det inget.

i övrigt i australienland så är det skitkallt. sover i pyjamas med duntäcke, global warming my ass. i natt enligt bom.gov.au (bureau of meteorology) kan det till och med komma patches of frost. sketakallt, mycket beroende på att de verkligen suger på att isolera hus härnere. nämner man tre(eller ens två-)glasfönster får man en tom blick till svar och ett varför. ungefär. men åh. jag är här nu när det nästan är varmt, men det är ändå skitkallt inomhus. ett extra lager isolerande material gör att inomhus och utomhus inte har samma temperatur, kanske. och samma temperatur innebär just nu kanske 13 grader. behagligt i fem minuter efter man varit ute och joggat och sen blir det kallt.

änyway. snart klar med min formidabla bill bryson orgie som jag varit nere i sen jag kom hit, fem böcker har jag läst av honom. och två av erich von däniken den gamle knäppskallen. han lever fortfarande, fascinerande man.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du är utmanad! Kolla in min blogg för att se vad det handlar om... =)

5:21 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home