Thursday, March 26, 2009

höst på min planet

jag var och handlade tidigare idag, temperaturen höll sig runt moderata 20 grader, kanske strax under. Jag hade davids okkervil river-hoodie på mig och det var inte för varmt. Det går mot höst härnere nu, dagarna kan fortfarande vara varma som en varm svensk sommardag, 25-26 grader, men kvällarna och framförallt morgnarna är kyligare. Gick till tåget till jobbet häromdan med två långärmade över t-shirten och stod och skakfrös på Camberwells station i väntan på mitt anslutningståg.

Värmen döljer en liten biton av kyla liksom, sådär som det är i slutet av säg augusti hemma. Och det är ganska skönt. Efter en sommar som kom väldigt sent, men med besked och 47-gradersdagar har jag sett fram emot det här, trots svinkyla inomhus p.g.a. bristande isolering. Jag har köpt en stor ullig-bullig cardigan (på K-mart av alla ställen! var där för att köpa billiga underkläder och hittade den, JÄTTEFIN och jag känner mig bara liiite white trash i k-mart kläder) att ha på kvällspromenaderna.
Snart kommer kanske löven ändra färg också.

Jag har lyssnat på Lars Winnerbäck hela dagen, från Dans med svåra steg. Det känns höst. Och så har jag lagat fantastisk fisk i folie så jag tycker bara att min karl kan komma hem nu.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hej gumman,
jag viste inte att du bloggade..varför har du inte berättat?
kram
dure

6:08 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home