Wednesday, July 15, 2009

imorrn åker jag

Det är onsdag idag, den femtonde, vilket innebär att ikväll ser vi harry potter, på IMAX!! vilket är rätt så awesome. Har sett fram emot det sen mars ungefär, bokade biljetterna direkt när de kom ut för typ tre veckor sen. Det är inte premiären, den var inatt fem över midnatt, men whatevah. Det är öppningsdagen iallafall, och jag hinner se den med david innan jag åker hem.
Vilket jag gör imorgon. Jag är i princip fördigpackad. Det är märkligt nu, sitter bara och läser och väntar på att tiden ska gå.

Saker jag ser fram emot med att åka hem:
  • träffa mor, far, systrar, bröder, bebisar, mormödrar etc.
  • att det är sommar
  • åh, vännerna, det var så längesen nu
  • att lägga av med sockret igen. Förra söndagen när vi var uppe i Rye tog jag beslutet att sista veckan and a half så skiter jag i't. Så det har varit väldigt high-carb det senaste, för att det är lättare. Folk bjuder på middag och det är dessert och vin och fika med folk för att säga hej då och jag har bara ätit som innan i en och en halv vecka. Och alltså, nu börjar jag märka att jag bara vill lägga av, sluta. Det här med socker och mig är dösvårt och jag anade att jag skulle falla av rejält om jag tillät mig och det har jag gjort också, men samtidigt så är det ok för att jag tillät mig. men idag var jag och handlade och köpte en påse godis och en chokladkaka, bara sådär. Sådär som jag gjorde för ett halvår sen, för att sockersuget finns där hela tiden och liksom kapar min hjärna när jag står i kassakön. Blä. Och jag märker att jag mår ju inte bra av det. Magen har varit helt i uppror och varit öm och svullen och bloated och gasig, sådär som jag sluppit helt de senaste sex månaderna. Jag kör tills flyget med, det är svårt att få LCHF-mat på flyget (de vet ju knappt vad veg-kost är) men alltså gud vad skönt det ska bli att lägga av med det igen på lördag. Då blir det tre veckors strikt för att få allt ur mig, och jag bara längtar! Mor äter ju också LCHF så vi ska köra ett par strikta veckor tillsammans, det ska bli kul.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home